2023 Ankrace

2 juni, 2023 av Lennart Hansson

Vi fortsätter vår trevliga tradition i Dösjebro, med Ankracet.

Program:           6 juni

Kl. 12:45 Start av försäljning av anknummer vid gamla stenbron. Barn och vuxna tävlar var för sig men med samma ankor. Detta innebär att det går att välja samma nummer till de vuxna som till barnen. Pris per anka: 20 kr för vuxna, och 10 kr för barn. (Betalas med Swish, eller kontant)

Kl. 14:00 Går starten av stapeln. Ankorna följs längs ån till målgång vid bron nedanför boulebanorna (Åkroken). Beroende på vattenstånd och andra omständigheter kan racet ta olika lång tid. Uppskattningsvis väntas ankorna glida in i mål efter 30 min.

Dösjebro Scoutkår säljer grillad korv, fika och kaffe/dryck vid målgången där också prisutdelning till vinnarna sker, en stund efter målgång.

Med vänlig hälsning

DÖSJEBRO SCOUTKÅR